Felicia och Felix-Namnsdag

Jag döptes efter cornelis Vreeswijks låtar om Felicia. Här är några av dem, upp till er själva att avgöra om namnet är passande eller ej :

Felicia Adjö

Felicia försvann, kan någon säga hur?
Som fågeln ur sin bur.
Som isen när det våras.
Som kärlek när den såras.
Som tur utan retur.
Felicia försvann, kan någon säga hur?
Felicia är död, död är mitt enda hopp.
Försvunnen hennes kropp.
Av näcken blev hon tagen
och ned i älven dragen.
Hon flyter aldrig opp.
Felicia är död, försvunnen hennes kropp.

Felicia försvann, Felicia adjö.
Vi måste alla dö.
Du kysste mig på munnen.
Du log och var försvunnen.
Ditt kött var också hö.
Felicia försvann, Felicia adjö.

Felicia försvann, kan någon säga hur?
Som fågeln ur sin bur.
Som isen när det våras.
Som kärlek när den såras.
Som tur utan retur.
Felicia försvann, kan någon säga hur?


Felicia Pratar

Felicia pratar och pratar
och kärleken hatar
all tid som användes fel,
som ligger där stum och stel
allt medan Felicia pratar i sextondel

Felicia, kom till min bädd nu
och var inte klädd nu,
ge mig din kopparmun.
Jag dricker den som en brunn.
Felicia var inte klädd nu i denna stund

Din sol går i nedan söder
för törstiga bröder
som vill vad dom inte kan
Felicia, se din man
och vet att hans hjärta glöder som förr det brann

Felicia pratar för mycket
det ljuvliga stycket
nu pratar hon stup i ett
Men kysser man henne lätt
ger hon efter för trycket och älskar tills hon blir mätt.





Kommentarer
Postat av: emma

är det inte dags att uppdatera fröken lundqvist? för det tycker jag, ! nu direkt. puss på dig

2009-01-25 @ 17:40:34
URL: http://wmma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0