You never lose by loving

Napoleon Bonaparte To Josephine

I wake filled with thoughts of you.
Your portrait and the intoxicating evening which
we spent yesterday have left my senses in turmoil.
Sweet, incomparable Josephine, what a strange
effect you have on my heart! Are you angry?
Do I see you looking sad? Are you worried?...
My soul aches with sorrow, and there can be no rest
for you lover; but is there still more
in store for me when, yielding to the profound
feelings which overwhelm me,
I draw from your lips, from your heart a love
which consumes me with fire? Ah!
it was last night that I fully realized how
false an image of you your portrait gives!

You are leaving at noon; I shall see you in three hours.

Until then, mio dolce amor, a thousand kisses; but give me none in return,
for they set my blood on fire.



Jag låter Napoleon tala för sigsjälv idag!
 

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Ja det är självklart ganska enkelt botad ångest. Så jobbigt att ta sig för att göra det bara, skriva menar jag. :P

Annars då? Har det hänt nått kul eller är det dött där nere också?



Ha det! :D

2008-12-02 @ 19:55:15
URL: http://etanol.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Låter inge vidare... hur stort är Simrishamn egentligen? Asså, är det typ en pizzeria och en mack eller större än så?



Haha. Min överkropp är väl knappast något att vara stolt över. Men jag älskar att gå runt i bara jeans. Eller egentligen skulle jag vilja skippa dem med, men min flickvän blir så trött på mig när jag inte fixar till mig. Det är tydligen orättvist att jag kan göra så och inte hon. :P



När det gäller skrivkrampen så börjar det bättre... Se bara vilken lång kommentar det blev :P



Simma lungt!

2008-12-04 @ 06:34:15
URL: http://etanol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0