"Tillskillnad från Zlatan är jag mållös"

Satt och zappade mellan alla möjliga kanaler, plötsligt stod valet mellan några bögar som hade ett designprogram och ägnade mer tid åt att dräggla över snygga byggnadsarbetare än att inreda sovrummet det höll på med. Det andra valet var ett tjugotal medelålders kvinnor som genomgick en klimateriekris och några män som fortfarande trodde hade ett beteende som knappt accepteras av testosteronfyllda pubertetspojkar än mindre av dessa män. Trots dessa två program sitter jag nu och tittar på fotbollsgalan och mår lite dåligt över att se Adam Alsings uppblåsta kinder och försmå kavajer. Men för att få känna mig som blondinbella, min idol, för några sekunder vill jag gärna slå ett slag för den andra programledaren som har en riktigt snygg grönklänning på sig. Fan vad bra det kändes, jag förstår verkligen varför Bella håller på med sånt, eller ja, inte längre. Hörde att hon lagt ner, eller har ett uppehåll. Det finns tydligen rättvisa i världen. Sen har vi ju den där Linda Rosing, de är så sjukt lika varandra, iaf hon ska ju tydligen ha ett dejtingprogram på kanal 5, där man ska få följa hennes väg till den perfekta mannen. Och vet ni vad det bästa med allt är?? Att det kan vara vilken vanlig svensk pojke som helst. Så passa på. En bättre fru kommer aldrig vara så tillgänglig.
Om jag ska fortsätta med det här lilla blogginlägget om programledarens klänningar, så är den lila hon har på sig nu, det fulaste jag sett!! Sist jag kollade så var det faktiskt en fotbollsgala, inte en bordell, men jag är ju inte den som är den. Om jag misstagit mig, så säg det, så ber jag så hemskt mkt om ursäkt.

Det är inte mycket som gör mig mållös. Men ibland kommer de där små stunderna, då man står där helt handfallen och bara anstränger sig för att leta igenom hjärnan efter något bra att svara. Men det kommer aldrig. Som ihelgen när vi satt och pratade om jobbiga människor jag och min bror och han sa såhär om en klasskamrat (vi kallar honom kim) "Tänk dig att du friar till tjejen du älskar och hon svarar ja, så jävla underbart var de när KIm var borta från skolan i tre veckor" Jaha, vad svarar man på det, min fjortonåriga bror är en riktig liten romantiker. Eller när han berättade om en dröm han haft om sex stycken bikiniklädda damer som uppvaktade honom, då vill man inte riktigt höra mer. Vad säger man "Du brorsan, du ska vara glad om du ens får en rynkig dam iklädd tältklänning som uppvaktar dig" . Jag blev mållös, inte nog med att han inte längre är fem år som jag önskar att han var, han är nu sexintresserad också. Tillskillnad från Zlatan är jag mållös.

Kommentarer
Postat av: Jonathan - Etanol

Tänk jag önskar att jag hade orken att vräka ur mig allt på det sättet. Bara få ur mig allt.

Är du seriös när du skriver att "blondinbella" är din idol?



Ha det fint tjejen!

2008-11-17 @ 22:58:11
URL: http://etanol.blogg.se/
Postat av: Fecke

Jag lovar att den dagen jag skulle vara seriös med att blondinbella är min idol, den dagen har du patent på att skjuta mig.

2008-11-17 @ 23:10:04
URL: http://enlitenfecke.blogg.se/
Postat av: Jonathan - Etanol

Det känns tryggt att veta. Du får ursäkta en trögfattad gammal man, ironi är ett för diffust begrepp för mig :P

Missade meningen "Det finns tydligen rättvisa i världen"...

2008-11-18 @ 05:55:27
URL: http://etanol.blogg.se/
Postat av: Emma

Det låter som Fabbe upp i dagen!

2008-11-18 @ 08:24:07
URL: http://emmaebba.blogg.se/
Postat av: Jonathan - Etanol

Jo det finns människor för allt.

Tänk att någon kan se upp till nån som inte åstadkommit någonting alls. Som tjänar pengar på att göra typ... inget. Minst sagt konstigt...

2008-11-18 @ 20:11:59
URL: http://etanol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0