Felicia, känn inte efter, utan lev!

Så sa en lärare till mig när jag berättade att jag inte riktigt vågade känna efter hur jag verkligen mår. Jag tog till mig av hennes ord. Jag kan inte stanna i ett dunkel och bara sluta leva för att jag mår lite dåligt. Jag måste få ut maximalt av livet. Jag dör hellre imorgon och vet att jag satsat och vågat ta risker än om hundra år ovetandes om vad livet egentligen handlat om och bara varit isolerad på mitt rum. Vi måste våga leva.

Och det är precis vad jag tänker börja göra!

Det spelar ingen roll om jag har en pappa som älskar en annan kvinna som inte är min mamma. Eller att någon idiot spridit ut falska rykten om mig på min skola. Så länge jag är säker på vem jag är och så länge jag vågar leva så kommer allt bli bra. Jag ser för mycket på serier, men en serie som jag avgudar sa idag "De värsta krigen är inte dem som är över som skärdat en massa offer, de värsta krigen är dem som ännu inte är utkämpade" och jag tror det är så med livet också. Glöm bort dina bekymmer, imorgon kommer det nya. Lär av det som gått snett i livet och dö fulländad. Det är i alla fall vad jag tänker göra!!


Kommentarer
Postat av: EMMA

bara så du vet, jag spydde aldrig!

2008-11-28 @ 15:45:46
URL: http://wmma.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Sant. Passa på att lev nu! Jag kan lova dig att om några år kommer du se tillbaks på den här tiden som de gyllene åren. Hur jävla piss det är idag.

Jag själv kan t.ex längta tillbaka till för en 4-5 år sedan då jag faktiskt hade ångest och var deppig. Nu känner man mest... ingenting.



Några planer för kvällen?



2008-11-28 @ 20:13:24
URL: http://etanol.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Bra sagt! Men lättare sagt än gjort. Jag tycker att du kämpar bra..man ska inte ha för höga krav på sig själv. Men att umgås med människor man älskar, det tror jag är bra för själen!

2008-12-02 @ 17:54:04
Postat av: Ywon

You with the sad eyes

don't be discouraged

oh I realize

it's hard to take courage

in a world full of people

you can lose sight of it all

and the darkness inside you

can make you fell so small



But I see your true colors

shining through

I see your true colors

and that's why I love you

so don't be afraid to let them show

your true colors

true colors are beautiful

like a rainbow



Show me a smile then

don't be unhappy, can't remember

when I last saw you laughing

if this world makes you crazy

and you've taken all you can bear

you call me up

because you know I'll be there



And I'll see your true colors

shining through

I see your true colors

and that's why I love you

so don't be afraid to let them show

your true colors

true colors are beautiful

like a rainbow



Puss på dig !

2008-12-16 @ 18:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0