Jag kanske skulle prova..

..att ha en modeblogg. usch, jag tänkte verkligen försöka, men bara ordet "modeblogg" får det att vända sig i magen på mig. Och frågan är om världen verkligen behöver en till som bloggar om skor, örhänge och senaste festen. Jag tvivlar på det, såg ett klipp idag med Blondinbella, hon hade tydligen en bloggskola, där hon var som Bloggvärldens motsvarighet till biblens Jesus och de små flickorna som äter nuddlar för sitt csn och då inte för att gå ner i vikt som de så fint påstår, utan för att den där nya väskan som de bara behövde ha nyss kommit ut i butikerna. Ja, där sitter de, som om de vore hennes små lärjungar och lyssnar medan deras Gudinna talar, allt hon säger tar de åt sig och när hon slänger med håret, slänger de med håret. Jag skrev förra nyåret att det här kanske skulle bli året då jorden gick under för att alla plastbröst skulle explodera, jag hade visst fel. Det här var året då Blondinbella invaderade och jag funderar fortfarande på vilket som är värst.

Vi har dessutom fått en förtidig julklapp i år, en röd-grön sådan, ni vet, röd-grönt som är två av färgerna som plockas fram till jul. Granen är grön och tomten är röd. Den här gången var det gröna inget mindre än Miljöparitets två språkrör, Peter Eriksson och Maria Wetterstrand. Ni vet de där två som man ibland ser på tv som vittnar om hur hemskt uppfostrad man blir om man går med i skogsmulle? Ni vet Peter Eriksson som gav stockholm biltullarna? Han som själv får dra av det på skatten? och Maria hon med de där utstående ögonen som pratar med en obehagligstämma som får en att vilja suga på tummen igen och sagla på snuttefilten. De röda det är MonaSahlin, hon är som jultomten, för att få en present så måste man ha varit snäll. Lars Ohly ville inte kompromissa när det gäller skatter, så han fick ingen julklapp och fick inte vara med i familjen. Men som alla andra barn när de får reda på att tomten inte kommer om man varit stygg, skärpte han till sig och la på charmen och kröp upp i knäet på Mona och lovade att bättra sig. Och fjäskandet hjälpte. För nu har de blivit ett team bestående av Jultomten, två skogsmullar och en kommunist. För att tala klartext, tomten=något som de äldre lurar i oss finns, men som egentligen bara är en lögnare i skägg skogsmullar= två töntar som faktiskt inte insett att vi är långt in på 2000-talet och att vi inte vill gå tillbaka och bo i hyddor. Och så en kommunist.
Behöver man säga något mer? Hur dumma tror de svenskafolket är? Nej, jag niger åt att ni säkrat en vinst för moderaterna nästa mandatperiod också och skickar Mona lite toblerone så hon inte behöver snatta såhär lagom till jul, även tomten behöver ju en present då och då.

Förövrigt vill jag bara beklaga mig över hur jävla dålig Robin var i Idol förra fredagen, tack o lov för att den snubben åkte ut. Och varför var de INGEN som påpekade det grammatiska felet som han gjorde när han sjöng? Det man får lära sig i andra klass. Det heter "It doesn't matter if your black or white" inte "it don't matter if your black or white"  Kom nu ihåg det förfan!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nu är det ju såhär att engelskan, precis som alla andra språk förändras och reglerna trubbas av efterhand. Nu kan det ju vara så att Robin verkligen sjöng fel. Men just det felet han gjorde är i stort sett accepterat.

http://www.youtube.com/watch?v=X6pkG6E1a10

Låttitel med just denna förändring.

Jag har hört liknande regelbrott, tex "I were" osv. Blir, enligt vad jag har hört, mer o mer accepterat i informella sammanhang.



:) usch va jag skriver. borde skriva av mig i Word då o då.

2008-12-11 @ 23:45:54
URL: http://fredrikhagstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

okej jag orkar verkligen inte lasa om politik och blondinbella. har redan fatt en dos fran linneas blogg. det ar ju inte kul langre nu. (glad gubbe, hittar inte kolon)



jag ska inte komma hem tidigare, men daremot kanske nagon dag senare. blir lattare for alla om jag kan aka samma flyg som resten.



just nu ar jag i jomtien. sitter pa ett internetcafe och det enda jag kan hora ar en finsk som pratar i telefon. hur trakigt som helst. men jag ar ensam en stund, det ar skont.



jag saknar dig, och jag onskar vi kunde prata varje dag. min syster skickar sms hela tiden sa att mina pengar tog slut, fick fylla pa nytt redan idag.



jag hoppas ni har det skitbra, jag har det skitbra. gjorde ni nagot roligt pa lussevakan? jag hoppas det. nu har ni en vecka kvar i skola, hall ut och ta reda pa mina betyg ocksa! det kanns viktigt. linnea hade fatt mvg pa rattskunskapen, jag hoppas jag fick g iaf. emma skickade och berattade att jag hade fatt g pa filosofi sa nu ar jag glad. ta reda pa religion!!!!!



halsa mamma o pappa o fabbe! saknar dig. nu ska jag till stranden igen. har brant brostet, ajjjjj!



love you !!!!

2008-12-14 @ 09:02:29
URL: http://wmma.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Jo, jag vet att jag är dålig på att uppdatera. Dålig på att skicka kommentarer också för den delen. Typ som den här... En jättedålig kommentar :P



Ha det fint tjejen! Tack för sparken i röven. :D

2008-12-15 @ 06:19:20
URL: http://etanol.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Hur är det med dig? Överlevde du jordbävningen inatt? :P

Ni måste ju typ varit mitt i centrat typ.



Kram

2008-12-16 @ 22:13:17
URL: http://etanol.blogg.se/
Postat av: Emma

hej alskling. hoppas du mar bra. jag saknar dig som tusan. sallskap min alder hade varit fint. darfor, modig som jag ar, forsokte jag ta kontakt med killen pa hotellet vi bodde pa i jomtien. han fick radda mina skor nar hunden, smo bet kjell, la sig precis bredvid dem. ja, sa jag ta thankyou och log som tusan, han vvvaaaar sa sot. sen tog jag tag i mig sjalv, smet ifran de andra nar vi var pa restaurang, gick upp och snyggade till mig, gick ner och fragade datanorden som han ar, om en cigg. han sag helt chockad ut, typ hoppsan, wow. emn han hangde aldrig med mig. troddeh an skulle vilja det. men jag gick ut sjalv. hjrtat gick pa hogvarv. grejen var attj ag tankte, naj var barnslig jag ar nu, men sa tankte jag, vad hade felicia gjort? jo hon hade gatt och fragat hon om om en cigg. hahahah. inte for det ledde till nagot ,men vafan. dde kandes som jag var kar, och detv ar en riktigt harlig kansla. kunde fan inte ata innan, satt bara och tankte , ska jag eller ska jag inte? hahaha, jag ar tont, men tankte du skulle veta. puss love you (forlat att jag skriver som en kratta men det maste ga fort om man ska skriva till manga!)

2008-12-20 @ 09:01:28
URL: http://wmma.blogg.se/
Postat av: Anonym

varfor skriver du aldrig blogg langre? seg som tusan ju. jag saknar dig. och jag fattade inte sa mycket av din kommentar om rott och blatt men okej! jag kanske hallerl med. Jag alskar att du har fatt ny mobil, det kanns som guld. nu ska jag ta en liten promenad och kanske handla liute. det gar inte att lata bli. jag har spenderat mer pengar har, an vad jag har gjort pa hela resan.... typ... helt sinnes. det arvisserligen javligt dyrt med mat har, spec frukost. och eftersom hanna skcikar sms hela tiden om hur mycket hopn skanar mig sa maste jag springa o fyulla pa mobilen hela tiden. :) saknar dig jattemycket, love!

2008-12-27 @ 14:47:20
Postat av: Emma som inte kan skriva for hon blir sa uppspelt

Hej mitt hjarta. Du gor mig sa glad varje gang! AHHHH jatteglad menar jag da alltsa. Linn.. henne hade jag nastan glomt. Varfor skriver inte hon till mig? och varfor haer jag glomt att skicak vykort... Hm... Du far ett inom nagra dagar iallafall.. Och du behover kanske inte vara lika arlig som jag och beratta for henne att jag glomth enne.. haha.



Vad menar du med pensionen ska hojas till 72 ar? betyder det att mans ka jobba tills man ar 72? VILKA FETA IDIOTER! nu sitter jag i thailand och blir arg ocksa. (visserligen inte forsta gangen... hanna skickar upprorande sms hela tiden, om kompisar som snattar grejer pa lindex och kompisar som ar dumma i huvudet och beter sig som svin). MEN 72 AR? HUR GAMLA AR DOM SJALVA ELLER? DOM KOMMER JU INTE HINNA TA DEL AV DET SJALVA,. FYFAN VILKA SVIN. ursakta men ajg bilr ju javligt forbannad. jag kommer inte kunna jobba till jag ar 72, jag kanske redan ar dod. idioter. MEDELALDERN AR FOR FAN 75 NAGOT. meneee guuud. jag blir sa arg.f orlat. ska livet ga ut pa ttt jobba? det ar det jag forsoker saga med mina stora bokstaver har.



Angaende andra nyheter ar jag glad for uppdatering. stackars zimbabwe. Jag har gjort arbete om dem nar jag var 14 eller 15. idiotpresident ocksa. eller san .. Robert mugabe. iaf.



Kalle Anka vill jag inte tanka pa. Jag borjade fundera pa tjuren ferdinand och borjade nastan grata. usch.



Saknar er .... sa mycket jag inte kan beskriva.



IGAR SNORKADE JAG I KORALLREV! Jag blev sa uppspelt att jag borjade skratta och fick vatten i hela munnen typ. och sen borjade en fisk braka med mig nar jag stallde mig upp fora tt skrika till orry att det var SKITCOOOLt, samtidigtjsom jag nastan borajde grata for det fan vdet basta jag varit med om i hela mitt liv. jag skojar inte! herreguuud. det var en helt annan varld, detv ar som hitta nemo. jag trodde inte det fanns pa riktigt. AHH, jag skulle kunna skriva hela dagen om det,. men nu far det racka. det var underbart. iaf.



LOVE YOU!

2008-12-30 @ 05:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0