orden man vill höra, men som aldrig sägs..

Staffetpinnen är min..oj, tack!

Plötsligt känner jag hur mitt hjärta slår fortare och jag blir lite skakigare än vanligt.. hur ska jag någonsin kunna nå upp till den nivån? Din nivå , johannes? .. typ aldrig, men eftersom jag fått äran att försöka, ska jag göra mitt bästa..


Idag frågade jag en killkompis, hur han skulle gjort om han skulle vilja försöka vinna mitt hjärta, kort och gott, vad han hade skrivit.. Det här är orden som man skulle vilja höra, men som aldrig sägs, orden som skulle få mitt hjärta att hoppa längdhopp, orden som skulle.. ja, som skulle få mitt hjärta. Den dag något liknande sägs till mig, oj, den dagen kommer jag tappa talförmågan..

"Felicia, ibland vill jag inte vakna på morgonen, bara för att jag drömmer om dig. Helst skulle jag bara vilja stanna i den dunkla världen drömmen erbjuder och bara få vara med dig. När drömmen försvinner och minnet av den sviktar, så är den enda anledningen att gå upp ur sängen att få prata med dig. Jag kan inte ens finnas till utan din luft i mina lungor....."

Tänk er att sitta på en strand, se solen gå ner över havet och höra de här orden viskandes i örat på en. Inte skulle man väl rest sig och gått sin väg.. Snarare böjt sig fram och kysst personen. skulle nog inte ha någon förmåga att ens försöka säga ngt liknande tillbaka, allt skulle bara bleknat i jämförelse, då är det bra att kyssas, lungt och stilla med blundande ögon.. Den dagen.. kyssen skulle betyda "glöm drömmarna darling, jag kommer stanna hos dig förevigt"

nog om det.. Jag skrev ju ett inlägg om män och kvinnor, och om vi verkligen ska bli lika, jag tycker inte det.. men tydligen så var det inte okej att tycka så, synd, för jag tänker fortsätta att hävda det! Klart att inga kvinnor ska bli förtrycka, men det ska inte män heller bli. Klart att inga kvinnor ska misshandlas, men ingen ska misshandla en man heller. Men jag gillar att män är män och att kvinnor är kvinnor.. jag kanske har missuppfattat allt det här med jämställdhetsdebatten, men jag har alltid litat på min egna instinkt och jag tänker göra det nu också.. något stämmer inte, men inte kan det väl vara jag som har fel?...

Johannes, ännu en gång, jag är så ledsen att din blogg stänger.. 


 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Du får tycka hur du vill Felicia, och det tror jag redan att du vet:) Men när något skiver att.. (ja, jag orkar inte ens nämna det, men du vet vad du har skrivit:P)så måste jag ju säga emot. Ja, du har alldeles rätt i att du har missuppfattat allt det här med jämställdhetsdebatten, så du behöver inte dra in det här med att än ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor, för det hör inte dit.
Anledningen till att man pratar om kvinnoförtryck och kvinnomisshandel är inte för att man tycker att det är värre än att en man är med om det, men just att det händer tusen gånger så mer än vad det händer män. Eftersom det är så stor del våldtäckter som drabbar kvinnor så måste det ju ändå ha ett samband? Det är därför man måste tjata om feminism, jämnställdhet osv,( även om jag inte tycker att det är tjat, utan ytterst nödvändigt, men jag vet att du tycker det är tjatigt. Man pratar inte om det för att på något dätt trycka ner männen, och det måste du förstå! Jämnställdhet handlar lika mycket om män som kvinnor. Men det är ett fakta att kvinnor drabbas mest så då är det ju inte kontsigt att man pratar om det mer? Hare bra Felicia! :P

2007-12-17 @ 19:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0