Morgon, middag,kväll. Vad är meningen med allt?

Sitter i klassrummet och jobbar, ambitiöst..

Satt och funderade lite över en dröm jag hade natt.. drömde att jag sov.

Lite som i mitt första inlägg, tänk om jag dog i natt och vaknade upp nu och började leva?
Tänk om jag dött flera gånger? tänk om livet vore som en tecknad film, där varje steg jag tar är en ny teckning, att jag byts ut hela tiden?

När man sitter i sitt klassrum och ska göra ett arbete som man verkligen inte ser fram emot, då önskar man att man bara kunde lägga sig ner och sova..

Jag är inte rädd för att dö.. tror jag. Men tänk om allt bara blir svart när man dör? Då är jag rädd.

Emma & jag satt och pratade om livet igår, eller inte livet, motsatsen, döden. Tänk om själva känslan när man går in i dödsriket är som en orgasm? Alltså att man kommer åt en punkt där man upplever en riktigt skön känsla, då hela kroppen bara skriker och stönar.. eller inte. Men skulle det inte isf vara skönt att dö? Eller tänk om själen dör en liten bit varje gång man får orgasm, eller iaf som att själen upplever hur det skulle vara?


Tänk om detta skulle vara min sista dag i livet, vad skulle jag ägna den åt? 
När jag vaknade imorse skulle jag tagit bussen precis som vanligt, men jag skulle hoppat av vid stationen och gått hem till en flicka, som jag tycker väldigt mkt om, ja, hon är den bästa vännen jag har. Henne skulle jag spendera min förmiddag med, på eftermiddagen skulle jag sökt kärleken, eller kanske inte sökt.. åh, herregud! Tänk om jag skulle dö idag och aldrig fått uppleva kärlek? plöstligt känner jag ångest.. Eller tänk om jag upplevt den äkta kärleken, men inte varit medveten om det?.. Eftermiddagen skulle jag nog spenderat med min familj.. och kvällen skulle jag spenderat i bön..!

Om jag dog idag, skulle jag dö som en lycklig kvinna? antagligen.


Tänk om jag redan är död?

Kanske får jag svaret idag?


Kommentarer
Postat av: gnosse

Det här inlägget var ett bra skrivet sådant. Tycker du ska fortsätta med liknande, det senaste tyckte jag var dötrisst att läsa (Lucia texten). Den här va lite mer intressant :=)

2007-12-14 @ 17:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0