då var det över..

Det är alltid lika roligt att träffa släkten och ännu roligare att komma hem igen..
Nu var den här julafton över och ett helt år kvar till tomten kommer nästa gång.

Satt och funderade över det här med julklappar, en del (inga namn nämnda, så känner ni er träffade, skyll er själva) tycker det här med julklappar är fasligt roligt, önskar sig en hel hög och får dubbelt så många. Dyrt ska det vara förstås, annars kan man låta bli att ge dem något, för de är inte nöjda med mindre. Är det verkligen så mycket värt att få en parfym för några tusen, eller smycken och liknande? Själv önskade jag mig inget, vet egentligen inte varför, i en tyst protest mot julklappshysterin kanske. Jag fick presenter ändå, funderar på att handla en ny tröja på rean för pengarna jag fick och ett par skor och sedan skänka resten.. Jag har redan ett rikt liv, behöver inte mer. Jag har ett hem att bo i, en säng att vakna upp i, en familj att äta frukost med och vänner att spendera dagarna med, behöver jag något mer? Ah, en bil och några dyra parfymer kanske, eller en ja, varför inte slå på stort, en elefant jag har alltid önskat mig en alldeles egen elefant..! För er som inte förstod ironin i det där , släng er i väggen, eller stoppa ner en banan i halsen. Jag fick en bok om prinsessor i julklapp, perfekt, jag kan ligga i sängen och drömma mig bort och bli ännu mer deprimerad över att prinsen aldrig kommer hitta mig. Fast å andra sidan fick jag en ny mascara så nu kan jag flörta hejvilt !..

Tänkte på en annan sak, när jag var helt proppfull med julmat och annat som hör julen till igår.. jag gillar inte ens julmat, ändå äter jag den, grupptryck har aldrig varit något jag orkar stå emot.. Alla andra äter ju julmat, det är ju svenskt, man vill ju inte bli tagen för att vara en bortbyting, fast det är jag nog ändå, uppskattar ju inte ens julgröten. Iaf så satt jag där på min stol med skärpet uppknäpt för att få luft (bar visserligen kjol och där finns inget skärp i den vad jag vet..) och tänkte över livet, ska nämligen tillkomma ett nytillskott till släkten till våren, alltid trevligt med lite påök, skulle vara underbart att få ha ett liv växande i magen. Tänkte därför gå ut med en liten offentlig annons här på bloggen :



- Någon ensam kille som vill så ett litet frö i mig?

tror jag låter den frågan avsluta bloggen för idag.

Kommentarer
Postat av: rem

prova en dejtingsajt ^^

2007-12-28 @ 15:21:39
URL: http://remmmm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0