bloggberoende? eller bara allmänt tankspridd..

Jaha, då var man här igen, har nyss varit och haft betygssamtal med min filosofilärare.. Alltid lika intressant, funderar på att läsa filosofi B också. 

Om det här är min sista dag i livet, så har jag 11 timmar och 14 minuter kvar att leva.
Hur fördelar man tiden, kan man fördela tiden..?

Först kommer tanken fram i huvudet, hur skulle jag dö? Jag har alltid trott att jag ska dö i en bilolycka, tänk om jag bara går ut ikväll på en promenad och korsar vägen, och ja, dör..
Tanken på att dö skrämmer mig inte, men tanken på att inte ha hunnit med allt som jag vill göra skrämmer mig.

Jag vill ju volontärsjobba i Elfenbenskusten, jag vill skriva en bok, jag vill uppleva kärlek, jag vill.. jag vill. jag vill...

Tänk att bara dö och aldrig få uppleva allt det som jag vill uppnå? Tänk om jag bara gör det jag är förpliktigad till att göra, det vill säga gå i skolan, för att få ett bra jobb, och tjäna pengar, skaffa barn .. och så, ja, så dör jag ikväll klockan tolv och inget av det jag vill gick i uppfyllelse. tänk om jag verkligen gör allt för att få de bästa betygen, de bästa jobbet, men till ingen nytta. för vad har mina ambitioner för nytta om jag aldrig får bruka dem? kanske skulle man bara rymma ifrån allt den här sista dagen i livet, kanske skulle man bara slänga skolböckerna i papperskorgen och springa ut genom de stora portarna till skolan och vara fri, fri att göra så mkt som möjligt för att fördela min tid rätt.. innan klockan tolv. Men jag kommer ju aldrig att vara fri, kommer jag? Nej, jag kommer ju alltid vara fast i en tidskapsel. tiden kommer ju alltid att vara mitt fängelse, tiden kommer alltid vara mitt straff, tiden kommer bli min död.

Jag får återkomma.. om jag har tid..för nu börjar nästa lektion

Kommentarer
Postat av: ann

tanskspridd, men bra tankar

2007-12-10 @ 13:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0