aah..

Ah, ännu en dag, nu har snart halva den här veckan gått, och det är bara fem dagar kvar till julafton..
Inga julklappar är ännu inhandlade, vart tog min stress vägen?

Många som undrar vad som händer efter döden, ingen vet, inte förän det är för sent..
Någon skrev att himlen verkade trevlig, men att man kanske inte kommer dit om man inte tror, om det finns en himmel efter döden, så hoppas jag att alla kommer dit !

Idag på psykologin såg vi en film om en hollänskkvinna med olika personligheter, jag läste en bok om det en gång. Ungefär på samma sätt som i boken jag läst, så hade den här kvinnan blivit våldtagen av sin pappa dagligen under en massa år, och för att slippa ta smärtan själv, så hade hon skaffat sig en massa nya människor i sitt huvud. På så sätt, kunde hon försvinna bort under tiden hennes pappa våldförde sig på henne. Tänk att leva och möta massa människor, och inte kunna vara sigsjälv, för helt plötsligt kommer det fram nya sidor som man inte känner till. Den här kvinnan berättade att när hon var ung hade hon lidit av aneroxi, och blivit inlagt på sjukhus, och på den tiden när man hade aneroxi, så blev man strängt matad med en diet och om man rörde sig ur sjukhussängen eller ville gå upp, så spände de fast en.. och den här kvinnan började skrika när hon blev fastspänd och blev satt i isoleringscell..  Nu i efterhand har hon förstått att det var för att en gång när hon var på en krog, var där några män som band fast henne och våldtog henne. Men eftersom hon iklädde sig någon annan personlighet än den hon var, mindes hon bara känslan, inte vad som hänt..
I  boken jag läste begicks det en massa mord, och alla bevis pekade på tre olika kvinnor, men när man jämförde DNA från fingeravtrycken, så ledde alla till samma kvinna.. Den här kvinnan hade länge känt sig förföljd och ngn gång hade hon vaknat upp i en annan stad avklädd utan att veta hur hon hamnat där.. Hon visste inte om att hon hade en massa personligheter, hon visste inte att hon begått brotten, tekniskt sätt var det ju hon som gjort dem, men inte psykiskt..! Tänk att bli dömd för mord du begått, men inte vetat om att du gjort.. Under hypnos kunde man dock bevisa hennes oskuld..

I en annan bok jag läste en gång, så var där en tjej som funderade mycket på det här med döden, eftersom hennes syster var sjuk i cancer..Hon ställde sig en fråga, som jag tyckte var intressant.. Om man kommer till himlen när man dör, kommer man då ha samma ålder som man var då man dog, eller får man välja ålder? Hon ställde sig då den frågan, att om hennes syster, som var runt sexton, dog och fick välja ålder och kanske vill vara trettio för evigt, hur skulle de då kunna hitta varandra i himlen? Ingen på jorden hade ju fått uppleva henne som trettio. Om jag dog ikväll och fick välja min ålder i himlen, då skulle jag vilja vara femtio, en sån där mittemellan ålder.. en liten ängel med långt grått hår och skrattrynkor! Ja, så skulle jag vilja se ut!

Vilken ålder skulle du valt?

Kommentarer
Postat av: Emma

om man får ha lika kul som man har i ungdomen hade jag lätt valt den ålder man är i nu ;) inget går upp i mot ett härligt tonårsproblem

2007-12-19 @ 19:19:01
URL: http://wmma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0